Veelgestelde vragen


Hoe werkt het?

Eenvoudig. Huiseigenaars en oppassers treden direct met elkaar in contact zonder tussenkomst van derden. Dat scheelt niet alleen geld maar ook tijd. Je kunt zelf een oproep plaatsen of direct contact opnemen met een aanbieder. De communicatie verloopt veilig via het berichten systeem van je account. De site is transparant, veilig, betrouwbaar, en makkelijk in gebruik. Voor vragen staat er altijd iemand klaar om je te helpen.


Wat kost het?

De registratie(aanmelding) kost niks, je krijgt dan toegang tot de volledige inhoud van advertenties. Optioneel is IBAN-verifcatie vereis om te kunnen reageren op advertenties van andere deelnemers en om zelf een oproep te kunnen plaatsen of je profiel als oppas te publiceren. Verificatie kost eenmalig € 12,50 euro.

Meer weten? Lees hier meer over verificatie.


Waarom is dit niet gratis?

Wij maken doorlopend kosten om de service in de lucht te houden en het systeem verder te kunnen ontwikkelen. Data van onze gebruikers wordt goed beschermd en niet verhandeld zoals bij Facebook of Google die daar aan verdienen. Omdat Dwinky zonder adverteerders werkt en jouw privacy serieus neemt moeten we onze deelnemers om een bijdrage vragen.


Ik woon buiten Nederland of België. Kan ik mij aanmelden?

Ja, maar.. Het systeem kan geen buitenlandse postcodes herkennen. Woon je in het buitenland en zoekt je een oppaslocatie in Nederland of België? Schrijf je dan in op postcode van familie of vrienden, dit adres doet alleen terzake als u de woning aanbiedt voor oppas, als huisoppas is alleen uw volledige voor- en achternaam van belang. Geef vervolgens in uw profieltekst waar je woont, dan zal iedereen de situatie begrijpen.
Je woning in het buitenland aanbieden als oppaslocatie is helaas (nog) niet mogelijk.


Aanmelden lukt niet

Ik heb geen tijdelijk wachtwoord ontvangen
Het meest voorkomende probleem met gelukkig een duidelijk antwoord. Het systeem verstuurd altijd een tijdelijk wachtwoord na stap 2 van de aanmelding, als je die niet binnenkrijgt kan dit twee oorzaken hebben:
  1. Je hebt een tikfout gemaakt bij de invoer van je e-mailadres. Je zult nu de procedure opnieuw moeten doorlopen.
  2. Het bericht met je tijdelijke wachtwoord is in de spam-box terecht gekomen van je e-mail account. Check of dit het geval is.
Ik kan niet inloggen met dit tijdelijke wachtwoord
Dat is correct. Het wachtwoord is namelijk niet voor niks een 'tijdelijk wachtwoord', het is bedoeld om in stap 3 van het aanmeldproces je eigen wachtwoord mee aan te maken. Kopieer dit wachtwoord en ga terug naar deze pagina in je browser om de aanmelding te voltooien door een nieuw wachtwoord aan te maken. Pas dan ben je klaar om in te kunnen loggen als geregistreerd gebruiker.

Ben ik verzekerd in geval er iets mis gaat tijdens een verblijf?

Je bent niet verzekerd via Dwinky als je een oppasovereenkomst aangaat. Dwinky is nooit aansprakelijk voor schade die voortkomt uit een afspraak tussen twee deelnemers. Zorg altijd zelf voor een dekkende verzekering en check of de wederpartij die ook heeft. Lees je polisvoorwaarden of informeer bij je agent. Lees ook de algemene voorwaarden over dit punt.


Hoe is lang mijn account geldig?

De geldigheidsduur van je account bepaal je zelf en wordt niet automatisch verlengd. De gratis proefperiode verloopt na 2 maanden en wordt na verificatie verlengd met 4 maanden. Zolang je account niet is verlopen kun je op elk moment voordelig voor verlenging kiezen voor de duur van 4 maanden voor een Basis account of 12 maanden voor een Premium account.


Is er ook een app voor de telefoon?

Nog niet in de app store, wel is de website goed toegankelijk voor mobiele apparaten en is de volledige functionaliteit beschikbaar op je telefoon.


Mijn vraag staat hier niet bij

Stel je vraag per e-mail aan help@dwinky.nl
of gebruik Twitter, stuur een tweet of privébericht aan @dwinkyhuisoppas