Veelgestelde vragen


Hoe werkt het?

Deelnemers treden direct met elkaar in contact zonder tussenkomst van derden. Dwinky neemt dus geen opdrachten aan om oppas te regelen bijvoorbeeld. Dat scheelt niet alleen geld maar ook tijd. Je kunt zelf een oproep plaatsen of direct contact opnemen met een aanbieder. De communicatie verloopt veilig via het berichten systeem van je account. De site is transparant, veilig, betrouwbaar, en makkelijk in gebruik. Voor vragen staat er altijd iemand klaar om je te helpen.


Wat kost het?

De basisregistratie (aanmelding) kost niks, je krijgt dan 2 maanden toegang tot de volledige inhoud van advertenties. Aanvullend is IBAN-verifcatie vereist om te kunnen reageren op advertenties van andere deelnemers, om zelf een oproep te kunnen plaatsen, of jezelf aan te bieden als huisoppas. Verificatie kost eenmalig € 14,50 euro. De gratis proefperiode van 2 maanden wordt dan met 4 maanden verlengd tot een halfjaar, maar dan met beschikking over de volledige functionaliteit natuurlijk.

Meer weten? Lees hier meer over verificatie.

NB: Oppassers kunnen afhankelijk van hun eigen criteria een reis- en/of dagvergoeding vragen voor een oppasafspraak. Dit staat los van de kosten voor registratie.


Waarom is dit niet gratis?

Wij maken doorlopend kosten om de service in de lucht te houden en het systeem verder te kunnen ontwikkelen. Data van onze gebruikers wordt goed beschermd en niet verhandeld zoals bij Facebook of Google die daar aan verdienen. Omdat Dwinky zonder adverteerders werkt en jouw privacy serieus neemt moeten we onze deelnemers om een bijdrage vragen.


Ik woon buiten Nederland of België. Kan ik mij aanmelden?

Dwinky is specifiek gebouwd rond het Nederlandse taalgebied en herkend alleen postodes in Nederland en België. Wil je je vanuit het buitenland aanmelden als oppas, schrijf je dan in op een postcode van familie of vrienden in Nederland of België.
Je woning in het buitenland aanbieden als oppaslocatie is helaas (nog) niet mogelijk.


Aanmelden lukt niet

Ik heb geen tijdelijk wachtwoord ontvangen
Het meest voorkomende probleem met gelukkig een duidelijk antwoord. Het systeem verstuurd altijd een tijdelijk wachtwoord na stap 2 van de aanmelding, als je die niet binnenkrijgt kan dit twee oorzaken hebben:
  1. Je hebt een tikfout gemaakt bij de invoer van je e-mailadres. Je zult nu de procedure opnieuw moeten doorlopen.
  2. Het bericht met je tijdelijke wachtwoord is in de spam-box terecht gekomen van je e-mail account. Check of dit het geval is.
Ik kan niet inloggen met dit tijdelijke wachtwoord
Dat is correct. Het wachtwoord is namelijk niet voor niks een 'tijdelijk wachtwoord', het is bedoeld om in stap 3 van het aanmeldproces je eigen wachtwoord mee aan te maken. Kopieer dit wachtwoord en ga terug naar deze pagina in je browser om de aanmelding te voltooien door een nieuw wachtwoord aan te maken. Pas dan ben je klaar om in te kunnen loggen als geregistreerd gebruiker.

Ben ik verzekerd in geval er iets mis gaat tijdens een verblijf?

Je bent niet verzekerd via Dwinky als je een oppasovereenkomst aangaat. Dwinky is nooit aansprakelijk voor schade die voortkomt uit een afspraak tussen twee deelnemers. Zorg altijd zelf voor een dekkende verzekering en check of de wederpartij die ook heeft. Lees je polisvoorwaarden of informeer bij je agent. Lees ook de algemene voorwaarden over dit punt.


Hoe is lang mijn account geldig?

De geldigheidsduur van je account bepaal je zelf en wordt niet automatisch verlengd. De gratis proefperiode verloopt na 2 maanden en wordt na verificatie verlengd met 4 maanden. Zolang je account niet is verlopen kun je op elk moment voordelig voor verlenging kiezen voor de duur van 4 maanden voor een Basis account of 12 maanden voor een Premium account.


Is er ook een app voor de telefoon?

Nog niet in de app store, wel is de website goed toegankelijk voor mobiele apparaten en is de volledige functionaliteit beschikbaar op je telefoon.


Mijn vraag staat hier niet bij

Stel je vraag per e-mail aan help@dwinky.nl